Logowanie

warunki do efektywnej współpracy nauczyciel - uczniowie

1.         Oceniaj ich osiągnięcia we właściwy sposób. Udzielaj pochwały po każdej poprawnej odpowiedzi, natomiast unikaj stawiania ocen za odpowiedzi słabe i nie na temat.

 

 2.         Daj uczniom do zrozumienia, że oczekujesz większych osiągnięć. W publikacjach naukowych podkreśla się, że wysokie oczekiwania wpływają na podwyższenie osiągnięć.

 

3.         Czekaj...czekaj... czekaj, aż uczeń odpowie. Jeżeli odpowie źle, naprowadzaj go na trop, a potem zadaj kolejne pytanie na ten sam temat.

 

4.         Koncentruj swój krytycyzm na zadaniu, nie na uczniu. Powiedz raczej: "Ten fragment powinien zawierać więcej konkretów", a nie: "Twój sposób pisania jest słaby".

 

5.         Staraj się, żeby słabi uczniowie nie siedzieli daleko od Ciebie. Zwracaj się równie często do słabych uczniów jak do pozostałych.

 

6.         Gdy uczniowie wykonują na lekcji zadanie sami, często podpatruj pracę słabych uczniów. Wiadomo, że słabi uczniowie gubią się w pracy i zadania nie wykonują. W takich przypadkach nie należy wyznaczać następnego zadania.

 

7.         Przekazuj im często swoje spostrzeżenia na temat ich pracy. Zauważaj, że zrobili postępy, dostrzegaj częściowe sukcesy. "Sześć zadań na dziesięć jest dobrze rozwiązanych. Teraz potrzeba tylko byś popracował nad czterema".

 

 

"Wskazówki praktyczne" zaczerpnięte z miesięcznika "American Teacher" (luty 1990 r.) wydawanego przez amerykański związek zawodowy nauczycieli AFT/AFL-CIO.



Migawki artykułów

Bezpieczne wakacje 2018

Na apelu panowie policjanci powiedzieli nam o zachowaniu bezpieczeństwa w czasie wolnym od nauki. Szczególnie przestrzegali przed kontaktami z nieznajomymi osobami i przyjmowaniem ich propozycji spędzania wolnego czasu.Druga część apelu była poświęcona bezpieczeństwu przebywania nad wodą i kąpieli. Tę część poprowadzili nasi panowie wuefiści, którym serdecznie dziękujemy za przestrogi i informacje :)


Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.